Harry Potter a Relikvie smrti - Moje recenze

21. listopadu 2010 v 11:58 | Verush@ |  Filmy
© droplets-of-rain.blog.cz
Ahoj,
tak včera jsem se vrátila z kina a jak jsem vám slíbila, něco vám o tom napíšu... :)

Nechci být kritická (já to ani u HP moc neumím :D), ale přece jen by se na filmu nějaké chyby našly. Je spoustu scén, které mě na filmu dost zklamaly a nebýt jich byl by naprosto dokonalý! První (a dost velké) zklamání přichází hned z úplného začátku a to je chladný, bezcitný odjezd Dursleových. V předchozích dílech jim bylo věnováno tolik prostoru a teď jsem jim stěží viděla všem do tváře. Přijde mi to vůči fanouškům dosti nefér protože takový konec v sérii si opravdu nezasloužili.
Dále máme scénu z Hermionina domu, kde ji její matka volá dolů. Hermiona pak svým mudlovským rodičům vymaže paměť a poté mizí ze všech fotek. Velice emotivní scéna. No a potom záběr na Rona před Doupětem, ve kterém paní Weasleyová s Ginny vaří večeři.
Na scénu v Malfoyovic sídle jsem byla vážně zvědavá - začíná tím, jak se Snape přemístí k bráně, kterou bez otevření projde skrz mříže. U téhle scény se mi nejvíc líbil asi Lucius, jenž byl úplně vyklepaný, když podával Voldemortovi svoji hůlku. Schůze smrtijedů končí smrtí učitelky Charity a následnými slovy Voldemorta: "Nagini, večeře!"

Pokud chcete číst dál, klikněte na celý článek!

Další zklamání přišlo se scénou Sedm Potterů kterou jsem si představovala úplně jinak. Nejen že "bitva v oblacích" byla odbytá stejně jako Hedvičina smrt, ale i Hagridovy kličky mezi autamy v tunelu mi v jedné chvíli přišly trošku přitažené za vlasy.
Svatba Billa a Fleur byla taky celkem odbytá, nejvíc mi na ní scházel asi tanec Hermiony a Kruma (kterého jsem na ní vůbec nezaregistrovala) a žárlivě vzhlížejícího Rona. Ač fotky slibují tuto scénu, ve filmu se jí bohužel nedočkáte (možná tak jen na DVD ve vystřižených scénách). Harry prostě přijde na svatbu, ze které je ukázán jen tanec novomanželů, poté spatří Efliase a v zápětí se dozvídá pravdu o Brumbálovi od tetičky Muriel, která se ho ptá, jestli jsi je jistý, zda ho vůbec znal.
Svatbu zkazí smrtijedi a trio se přemisťuje do mudlovské kavárny, kde je opět napadnou smrtijedi, které nakonec porazí a Hermiona jim vymaže paměť. Tahle scéna na mě udělala velmi dobrý dojem a zase jsem se začala těšit dalšími okamžiky tohoto filmu. Trio se přemisťuje do domu na Grimmauldově náměstí (mimochodem prašný Brumbál - co to mělo být?) a spolu s Mundungusem kterého do domu dotáhnou skřítci Krátura a Dobby se snaží zjistit fakta o medailonku a dozvídají se, že Dung ho prodal Umbridgeové.
Nastává velmi vychvalovaná a povedená scéna na ministerstvu. Škoda, že prostor Imeldy Staunton (Dolores Umbrige) byl velmi omezen a tak ve filmu prohodila jen několik málo vět. Když se ostatní zaměstnanci ministerstva dozvěděli, že je tam Harry Potter, ztrhla se honička a scéna, kdy Harry rozsype všechny plakáty (nežádoucí č. 1) a poštve je proti Yaxleovi a ostatním je dost dobrá.  Myslím, že není třeba se rozepisovat do detailů, takže to trochu urychlím.
Začínají kempovací scény, při nichž se trio snaží přijít na způsob zničení medailonku. Ronovi se zdá, že Harry s Hermionou mají k sobě až moc blízko a jednoho dne se neudrží a s Harrym se pohádá. Následuje Ronův odchod a poté Harryho snahu rozveselit smutnou Hermionu tancem na píseň O´Children od Nicka Cavea. Myslela jsem, že dle recenzí od kritiků bude tato scéna plná citu a emocí avšak na mně nijak nezapůsobila.
Následuje zřejmě (pro mě) nejlepší scéna z filmu a to jest scéna z Godrikova dolu, která je
© droplets-of-rain.blog.cz
absolutně bezchybná odzačátku dokonce. Harry na hřbitově objeví hrob svých rodičů a Hermiona na něj vykouzlí věnec z květin a poté si s Harrym popřejí veselé Vánoce. Padající sníh tomu dodává nádherně kouzelnou atmosféru. Vtom u kostela spatří nějakou ženu a vydají se za ní do jejího domu. Zjišťují, že je to Batylda Bagshotová - nejproslulejší historička. Harry se s ní vydává po schodem do vrchní části domu a Hermiona zůstává dole. Řekla bych, že v tento okamžik se odehrává nejtemnější scéna z celého filmu (a zřejmě i z celé série). Batylda se zničehonic začne měnit v obrovského hada a napadne Harryho. Tomu přispěchá na pomoc Hermiona a společně se přemístí do bezpečí, Harryho hůlka se bohužel zlomí.
Když má Harry v noci hůlku, spatří stříbrnou laň a to ho zavede až k zamrzlému jezírku, kde na dně uvidí meč Godrika Nebelvíra. Svlékne se a skočí do něj jenže si neuvědomí že medailonek má pořád na krku a ten ho začne škrtit. Situaci zachární Ron, který se jako správný kamarád vrátil a Harry trvá na tom, že on musí viteál zničit. Nastává další dokonalá scéna! Harry promluví hadím jazykem, medailonek se otevře a z něj "vyskočí" nějaká obluda a Voldemortův hlas k němu promlouvá dobře známé věty z knihy. Objeví se falešný Harry s nepřekonatelně překrásnou Hermionou. Vysmívají se mu a tvrdí, že bez něj jim bylo líp. Poté se oba začnou vášnivě líbat. Tahle scéna neměla chybu.
Scénu s Ronovým návratem jsem si představovala malinko jinak, jednak to, že Hermiona bude víc vyvádět a taky, že se nebudou snažit tuto scénu udělat vtipnou za každou cenu. V knize je totiž dost emotivní a tady vyzní spíše jako komedie. Následuje scénu u Xenofiliuse Láskoráda, která mě nijak moc nebavila až na krásné zpracování příběhu Tří bratří pomocí animce na pergamenu - to bylo geniální. Láskorádův dům je napaden smrtijedy a trio se opět přemisťuje..
Jako další scéna - lesní honička s lapky, která se mi mimochodem moc líbila! Někomu se může zdát, že se kamera pohybuje moc rychle a divák tak nestačí vše zaregistrovat ale kupodivu mě to u téhle scény nevadilo. Taky se mi líbilo, že u ní nebyl puštěn žádný hudební doprovod a přesto vystihla přesně atmosféru té chvíle.
© droplets-of-rain.blog.cz
Nakonec je trio dopadeno lapky, kteří je odvádí do sídla Malfoyových. Bellatrix přikáže, ať Rona s Harrym zavřou do sklepa a Hermionu si nechá na výslech při kterém ji mučí.
Scéna ve sklepě, kde našli taky Lenku a pana Ollivandera mi přišla divná. Vůbec ne podle mých představ. Měla být temnější, měl z ní být cítit strach a tíseň... to se bohužel neuskutečnilo. Taky mi přišlo, že Ron byl oproti knize relativně v pohodě, vzhledem k tomu, že Hermiona nahoře hrozně ječela. Pak se zničehonic objeví Dobby, zachrání Lenku a Ollivandera a vrací se zěpt do sídla. Mezitím do sklepa přijde Červíček zkontrolovat situaci, kterého jen omračí, ipřesto, že se měl v knize zabít! Strhne se boj. Jenže Bellatrix popadne Hermionu a vyhrožuje, že ji zabije pokud neodhodí hůlky. Harry s Ronem nemají na vybranou. Vtom se na lustru objeví Dobby, odmontuje ho a Bella stačí uhnout jen tak tak. Trio se spolu se skřetem a Dobbym přemisťuje jenže dýka, jež Bellatrix hodí se přemístí spolu s nimi a trefí Dobbyho. Ten umírá v Harryho náručí. Tuhle neuvěřitelně smutnou scénu kazí Lenka. Je málokterá kniha, u které brečím, zato ale natahuju už je u náznaku nějaké smutné scény, avšak u smrti Dobbyho jsem nic necítila, což se celkem divím.
Celý film končí záběrem na Voldemorta, zkoušejícího sílu bezové hůlky, kterou ukradne z Brumbálovy hrobky.

Shrnutí: Celkově bych film hodnotila tak na 87%. Vizuální efekty se mi moc líbily, dabing taky nedopadl nejhůř, myslím, že to je zatím nejlepší dabing z celé série potterovek. Ač byly některé scény poměrně odbyté, nahradily je famózní herecké výkony hlavních herců. Chyběl mi tak sice dopis od Harryho matky s jeho fotkou protože to mohla být jedna z dalších hrozně hezkých scén ale všechno se tam pochopitelně vecpat nedá, to je jen moje posedlost detaily. Film se celkově vydařil a jsem s ním spokojená, ale vlastně nic moc důležitého se v první části neodehrálo. Soundtrack mi přišel bezchybný, úplně jiná hudba než v předchozích dílech ale taky tam byla úplně jiná atmosféra. Nevím, zda je to nejlepší potterovka, to po jednom zkouknutí v kině zatím nedokážu říct ale určitě si na to (nejednou) znovu zajdu. Je to vlastně jen taková příprava na konečné finále. A pokud druhá část bude přinejmenším stejně dobrá jako ta první, máme se na co těšit!!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tygrovka tvé ♥♥♥Sbéčko♥♥♥ Tygrovka tvé ♥♥♥Sbéčko♥♥♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 12:30 | Reagovat

musím říct,že vážně některé scény se mi taky zdály takové uspěchané oproti té knížce,to je pravda,ale jinak se mi to vážně celé moc líbilo :-)  :-) jj moc se mi to líbilo dneska jdu znova :D

2 Adrianne Adrianne | Web | 21. listopadu 2010 v 12:38 | Reagovat

Z tvojí recenze usuzuji, že se ti líbily jen 3 scény z celého filmu, to není moc hezké ;-) Víc scén se ti nelíbí než líbí, na to, jaký jsi fanoušek Potterovek.. Trochu si tak protiřečíš.. Jinak ta lekavka byla s tim Naginim, jak vyletěl z toho patra pod nimi.. a když už si to rozebírala, tak si se nezmínila o tom zkrvaveném pokoji ;-) Jinak máš vesměs stejný názor na film jako mám já, jen pozor na to protiřečení ;-)

3 ♥♥Veronika♥♥ ♥♥Veronika♥♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 13:06 | Reagovat

[2]: přesně taky si myslím, že si protiřečíš - zdá se mi, že se ti z celého filmu 87% spíš nelíbilo... měla by sis při kritice uvědomit, že kniha je dost tlustá a nejde tam všechno vměstnat, proto nebyůly nějaké scény do detailů, poněvadž bychom přišli o jiné... přijdeš mi trochu pesimistická...a já osobně - a nejen já - si myslím, že tenhle film byl nejlepší potterovka, poněvadž byl nejvíc podle knihy.  jo a ten tanec i pohřeb byl nabiý emocemi, jen možná ty potřebuješ daleko silnější, aby s tebou vůbec hnuly :D já si tento film každopádně užila ze všech nejvíc :(

4 Kláruš - affilates ♥ Kláruš - affilates ♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 13:32 | Reagovat

mě se to celkově celé moc líbilo i když jsem myslela, že se tam toho stane trošku více .. jak umíral Dobby - to bylo smutné :( už se těším na druhou čast !

5 Adrianne Adrianne | Web | 21. listopadu 2010 v 13:33 | Reagovat

Však v pohodě, ale tak když se v recenzi zabýváš negativem a ne pozitivem, mělo by tomu odpovídat i hodnocení celého filmu, protože to pak vypadá divně ;-) Samozřejmě Relikvie mají chyby, taky se mi tam něco nezdálo, jen se mi o tom nechtělo moc rozepisovat, protože spousta lidí Relikvie ještě neviděla, tak jsem nechtěla spoilerovat :-)

6 Lilly_Potter Lilly_Potter | Web | 21. listopadu 2010 v 13:43 | Reagovat

nebudu to číst, nebudu, nebudu, nebudu :) dneska jdu do kína xD

7 Adrianne Adrianne | Web | 21. listopadu 2010 v 14:21 | Reagovat

To máš rozhodně pravdu :-) Já zase zastávám názor, že jsou scény dost osekaný, i když jsou Relikvie rozdělené do dvou částí, nebo že je škoda, že nebyla první část ve 3D, protože by se na to některé scény hodily.. Ten prašný Brumbál se mi líbil, i když jsem čekala, že to bude pojato jinak, ale když se nebudeš tolik ohlížet na knížku, tak ti to ani nepřijde ;-) Tanec Harryho a Hermiony byl uvolňující, začátek filmu hodně emotivní (hlavně Hermionino mazání myšlenek), svatbě se nevěnovalo moc pozornosti, ničení viteálu bylo naprosto úžasné, jak se Hermiona a Harry líbali :-D Scéna s Naginim byla děsivá.. Bylo tam hodně dobrých scén i scény, které by potřebovaly vylepšit, ale s tím už nic neuděláme :-)

8 Adrianne Adrianne | Web | 21. listopadu 2010 v 14:40 | Reagovat

Přesně :D ale tu jeho žárlivost ovlivňoval hlavně ten medailon, protože ho měl furt na krku :-) Těšila jsem se na tanec Hermiony s Krumem, a oni to vystřihli.. Nebo bylo dobrý, jak Harry zapínal Ginny šaty a jak tam pak přišel Fred/George, opíral se tam o linku a pil něco a ten kartáček v uchu :D No, koukala jsem na rozhovor s Emmou s Moviefone, a Emma tam říkala, že líbání je lepší s Rupertem než s Danem, ale už nevím proč :D Každopádně jsou "jedna velká rodina" a prostě to k nim nesedí, ale vypadalo to docela dobře :-P :D Při tý scéně s Naginim bych se ve 3Dčku asi po.... :D Jelikož hady nemám vůbec, ale vůbec ráda :D A Dobby byl v Relikviích strašně rozkošnej :-)

9 Adrianne Adrianne | Web | 21. listopadu 2010 v 15:32 | Reagovat

Nevím, já na to nekoukala až do takových detailů, ale rozhodně měl roztomilejší obličej a jak ho Bella zabila.. Zabít ji!! :-? Jo i to ministerstvo nemělo chybu, jak se tam spláchli do záchoda :D a jak se tam Reg líbal s ženou a začal se proměňovat zpátky na Rona a pak se tam objevil pravej Reg v trenclích a tílku :-Di Krátura dostal o něco víc prostoru a bílou hrobku sem si rozhodně představovala jinak, a dostal se do ní až moc lehce :-?

10 ♥Pájule♥ ♥Pájule♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 15:52 | Reagovat

tak to jsem na to zítra zvědavá :)

11 thevampireworld thevampireworld | 21. listopadu 2010 v 16:16 | Reagovat

Jej, ty jsi kritická :D já jsem zaujatá z každého filmu, který je originální a jsou tam efekty! Já jsem celý film koukala s otevřenou pusou a u hadů jsem si skrývala tvář! :D Nechápu, jak tomu mužeš dát jen 87% !! já bych dala nejmín 95% !! Hrozně moc se mi líbí! Je to můj zatím nejobl. díl! Ještě si musim přečíst knížku :P to je asi ono. Nečetla jsem ji, ale neni v lidských silách to udělat na detaily :P podle mě udělali všechno, co mohli a byl to užasný díl!

12 AnNe AnNe | Web | 21. listopadu 2010 v 16:17 | Reagovat

[11]: to jsem psala já

13 Clois Clois | 21. listopadu 2010 v 16:59 | Reagovat

bylo to super..:-) taky mi chybí ta scéna s Hermionou a Viktorem, a ta scéna v Malfojově domě (ve sklepě) to bylo skoro úplně jinak než v knížce...:-( ale jinak úplně skvělý..:-)

14 Fleur 花 Fleur 花 | Web | 21. listopadu 2010 v 18:35 | Reagovat

Brumbál z prachu zřejmě měl být duch Brumbála (o tom jsem v knize četla, ale nevim jestli to mělo být tak děsivý :D)
Harry&Hermione Kissing scene byla naprosto úžasná :D akorát tedy nevim jestli tam měli být oba nazí :D Hermiona tu byla vážně ďábelsky krásná.
Honička v lese byla bezvadně udělaná.
Mě dost pobavili scény na ministerstvu. Jak tam ron povídá, co si teď počnu, moje manželka je teď dole u výslechu a Harry na to, Rone, ty přece žádnou manželku nemáš. :D:D A Dobby mě taky rozesmál jak seděl na tom lustru a snažil se ho odmontovat :D a taky ta jeho hláška: Dobby nechtěl nikoho zabít, jen zmrzačit nebo vážně zranit. :D:D
chci to vidět znova

15 Fleur 花 Fleur 花 | Web | 21. listopadu 2010 v 18:37 | Reagovat

Jo a zapomněla jsem dodat, že se mi líbil jeden z těch lapku :D jsem divná, ale fakt že jo :D:D

16 ♥Pájule♥ ♥Pájule♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 21:13 | Reagovat

no jako,ale tak každý si na to udělá svůj obrázek :) doufám,že se mi ten zítřejší komentář tady nesmaže :D:D:D bude asi dlouhej :D:D:D

17 Hanny Hanny | 22. listopadu 2010 v 23:36 | Reagovat

Já celkem s tím článkem souhlasím, asi jsem od toho filmu čekala mnohem víc, čekala jsem, že tam dají skutečně co nejvíc scén podle knihy, když je to na dvě části, ale zdálo se mi, že toho docela dost vynechali, nebo udělali jinak, nebo pořádně nevysvětlili. Ale stejně jak píšeš ty, tak i já jsem strašně posedlá detaily a do filmu se to bohužel asi všechno nevešlo, to se nedá nic dělat, ale mrzí mě to :) Taky mi chyběla ta scéna Hermiony s Victorem Krumem, pak že se Dudley vůbec nerozloučil s Harrym, že tam Ron neukázal toho Ghúla v pyžamu (na toho jsem byla celkem zvědavá) :-D, na té svatbě pak Harry byl za sebe, přitom v knížce měl vypít lektvar a proměnit se v bratránka Rona, nepadlo tam ani jedno slovo o Brumbálově sestře, a že ji Brumbál nejspíš zabil, že byl proti mudlům atd., byla tam jen zmínka o jeho bratrovi. Potom tam nebyla scéna, jak se Harry pohádal s Lupinem a jak ho pak slyšel v Potterově hodince v rádiu, jak Harrymu přeje hodně štěstí, ten Brumbál z prachu, toho jsem si tak představovala, ale celkem mě zarazilo, že v knížce je napsané, že to byla past na Snapea a aby ten "duch" zmizel, měli říct "my vás NEZABILI", ale Hermiona jen vykřikla a Brumbál zmizel, potom nechápu, jaká to teda byla past :D Taky tam vůbec nebylo řečený, že Tonksová je těhotná (jen se to tak nakouslo), a taky nebylo vysvětlený, proč je vždycky ty lapkové nebo smrtijedi našli.. potom jsem byla celkem zklamaná, když tam neřekli, že Harry je vlastně potomkem Ignotuse Pewerela, protože ten neviditelný plášť, se dědí z otce na syna.. lidi si pak toho musí spoustu domýšlet, a někteří to ani nedomyslí, jestli to nečetli.. a když byl Harry s Hermionou v Godrikově dole, šli tam jen tak, a v knížce bylo, že na sobě měli neviditelný plášť, ale ta ženská je i přesto viděla, protože to vlastně byl Nagini, Harry to odůvodnil jen tím, že nechtěl lektvar, protože tam nechce být někým jiným.. a potom co Ron zničil viteál, jsem čekala nějakou Harryho reakci, protože v knížce bylo, že Ronovi vysvětloval, že k Hermioně nic necítí, že jí bere jako sestru a že nevěděl, že to Ron vidí takhle, ale ve filmu šli uplně od toho.. a musela bych tu vypsat ještě spousta scén, které byly jinak, nebo tam vůbec nebyly.. ale jak říkám, i přes tohle všechno chápu, že se to do toho filmu prostě nemohlo vejít, jen mi to příjde jako velká škoda, protože pak by ten film byl bez chybičky a každej by to hodnotil 100 % :) Scény, který ve filmu byly, se mi ale strašně líbily, i když byly trochu zkrácené.. ale nejlepší byla scéna na ministerstvu :D Souhlasím s tím, že Dobby tam byl hrozně rozkošnej, a brečela jsem když jsem viděla, jak tam chudáček stojí a má v břísku tu dýku.. :( A souhlasím i s tím, jak si napsala, že Lenka tu scénu zkazila, protože byla hrozně dojemná, a ona Lenka z toho udělala trochu srandu nakonci, což se mi taky nelíbilo. Jinak pár herců mělo jinej dabing, toho jsem si všimla hned, ale naštěstí tam měli celkem málo scén, takže jsem to nemusela vnímat celý film. Ale už jsem na Harrym byla dvakrát, a tenhle týden se chystám jít po třetí :D A zatím je to snad jediný film, který byl nejpřesněji podle knížky, v předchozích filmech toho chybělo mnooooohem víc, ale i šestka se mi zdála dobrá :D tam dávala takový ty "vtipný" detaily :D Prostě Harry Potter celkově nemá konkurenci :) :-D

18 Pájule Pájule | Web | 23. listopadu 2010 v 15:17 | Reagovat

Ahojky Verushátko :) tak jsem ho viděla :D a teda je to zatím nejoblíbenější díl z filmů... mě se tohle zpracování líbilo, taky mi tam ale opět chyběli takové ty momenty...jako u smrti Hedviky,to jsem ani nepostřehla :( to bylo na mě opravdu rychlý,ale u Dobbyho jsem teda brečela, nevím,ale celkem to zapůsobilo. Teda některý scény bych natočila jinak,jako třeba zrovna ta scéna Rona a Hermiony,to bylo fakt víc vtipný než o citech...no ale nevadí...taky je jasný,že tam nemůžou dát všechno jo,to chápu...Lenku Laskorádovou nesníším už od Fénixova řádu, je mi nesympatická a herečka taky :D Dabing mě naštval u Hagrida, jinak si myslím,že zbytek byl fajn. Na to že Kotka nemusím,tak Daniel mu sedí úplně dokonale...už mám staženou tu děsnou verzi v aj :D takže budu koukat případně na některý scény :D ale už aby byl ten další díl :D

19 @-annie:** @-annie:** | Web | 23. listopadu 2010 v 18:21 | Reagovat

Souhlasím s tebou, ale zase myslím, že to není chyby těch tvůrců, protože nemohly tam dát všechno. U Dobbyho jsem ale měla na krajíčku, ale knížku jsem nečetla, takže nemůžu porovnat. POdle mě je to ale nejlepší Potter se ságy (ZATÍM

20 @-annie:** @-annie:** | Web | 23. listopadu 2010 v 18:21 | Reagovat

[19]: -ČEKÁM NA 2. ČÁST) : DD

21 @-annie:** @-annie:** | Web | 23. listopadu 2010 v 18:22 | Reagovat

[14]: Naprosto souhlasím :-D

22 Ynka Ynka | Web | 30. března 2011 v 21:28 | Reagovat

netvrdila bych, že se dabing povedl nejlíp ze všech potter-filmů, mně připadal naopak katastrofický a horší než v předchozích dílech, kde mi nevadil :D Názor na film mám asi v celku stejný, akorát výkon Daniela byl oproti jeho druhům nedostačující... jinak to bylo dobré :o)